Gen. Rayskiego 23 / 16, 70-442 Szczecin, Poland

Nasza siedziba
  • Stowarzyszenie
    Nordic Culture House - witamy!
    Centrum Kultury Skandynawskiej
    Välkommen till Nordic Culture House!
  • Stowarzyszenie
    Velkommen til Nordic Culture House!
    Centrum Kultury Skandynawskiej
    Velkomið að Nordic Culture House!
  • Stowarzyszenie
    Tervetuloa Nordic Culture House!
    Centrum Kultury Skandynawskiej
    Nordic Culture House - welcome!

Pasja ⋆ Nauka ⋆ Podróże ⋆ Przygoda ⋆ Zabawa

Urząd Miasta i Gminy Evje og Hornnes uruchomił cykliczne zajęcia plastyczne w ramach Art Projektu NCH "TĘCZA PRZEZ BAŁTYK" -  "Regnbue over ...
Czytaj więcej
Dostaliśmy następny prezent! Dziękujemy serdecznie Pani Ewelinie Wielgosz i Panu Dariuszowi Gandurskiemu z Evje og Hornnes w Norwegii ! Jest ...
    Konsul Honorowy Szwecji, mecenas Marek Czernis zaprosił „NORDIC CULTURE HOUSE” na spotkanie, które odbyło się 14 lipca. ...
Z przyjemnością informujemy, iż nasza Pani Prezes – Violetta Tarnowska – została nominowana do tytułu Kobiety Roku Pomorza ...
Czytaj więcej
Teraz do Norwegii pojechały rysunki z IV ETAPU - NIEBIESKIEGO Projektu "TĘCZA PRZEZ BAŁTYK". Maluchy ze szczecińskiego Przedszkola "FIGIELEK" ...
Prev Next
 Prace dzieci z Evje Barneskule - TUSEN TAKK ! :)img042min

Nadeszły pierwsze prace dzieci do Projektu NCH "TĘCZA PRZEZ BAŁTYK" ! :)

Pierwsze obrazki na Etapie Czerwonym - LITERATURA przysłały dzieci z Evje Barneskule. To ilustracje do trzech norweskich baśni.

W najbliższym czasie oryginały prac znajdą się na wystawie w Szczecinie! Niebawem kolejne wieści:) Zapraszamy:)

Zobacz prace dzieci w galerii -->

WIKINGOWIE

Patrzymy na obrazek przedstawiający walczących wikingów. Na pomoc im płynie łódź. U góry, w chmurach widzimy boga TORA z młotem. Jest on synem jednookiego boga ODYNA. TOR strzela piorunami ze swego młota, aby zapobiec możliwości dostarczenia wsparcia przywiezionego przez łódź. Wikingowie na łodzi mają złe zamiary, na ilustracji są łupieżcami i chcą robić niedobre rzeczy!!!

20170619 171954 SAM 2161a SAM 2195

zobacz więcej...

Valdresflye

valdresflye3Podróżowaliśmy długą trasą ze Szwecji w kierunku najwyższego szczytu w Norwegii - Galdhøpiggen, w Jotunheimen.
Jotunheimen to region górski w Norwegii Wschodniej, zajmujący powierzchnię około 3 500 kilometrów kwadratowych z licznymi wodospadami, rzekami, jeziorami, lodowcami i przepięknymi dolinami.
Mieliśmy wejść na Galdhøpiggen, jednak kiedy zatrzymaliśmy się na postoju, przypadkowo spotkany Norweg namówił nas na zobaczenie Valdresflye.
Nasjonale Turistveger Valdresflye to droga okalająca Jotunheimen.
Zmieniliśmy nasze plany. Zamiast udać się do „domu gigantów” (Góry Jotunheimen) i zdobywać najwyższy szczyt w Norwegii, pojechaliśmy przed siebie trasą Valdresflye.
Cały szlak to jeden z najpopularniejszych miejsc wybieranych przez turystów - miłośników górskich wędrówek. Jest to również znakomite miejsce dla rowerzystów, fanów nart biegowych i wspinaczy, jednym słowem wszystkich, którzy marzą o niczym nieskrępowanym kontakcie z dziką przyrodą. Inne popularne formy wypoczynku w Jotunheimen to wędrówki po lodowcu, rafting, alpinizm jaskiniowy, spływy kajakowe i jazda konna. Bliskość trzech jezior: Vinstre, Bygdin i Gjende stwarza turystom wiele możliwości.
Plener w Valdresflye trwał trzy dni. Poruszaliśmy się w zasadzie drogą główną. Drugiego dnia był cudny świt i towarzystwo wystartowało na zdjęcia (niektórzy w piżamach) już o piątej rano. Każdy złapał aparat i w drogę!
Pogoda byłą piękna. Dojechaliśmy do namiotu, który okazał się być sklepem pamiątkowym. Właścicielem był Norweg z ludu Saami.
Oczywiście, ze względu na ceny, zakupiliśmy tam jedynie małe nożyki myśliwskie.
Największą atrakcją tego dnia był renifer Brunoy, który gonił naszą śmiertelnie wystraszoną koleżankę, ale okazał się bardzo przymilnym i roślinożernym zwierzęciem i nawet jadł nam z ręki.
Plener w Valdresflye był tak przyjemnym przeżyciem, że z pewnością warto polecić ten szlak każdemu, kto lubi cudne widoki, ciszę , bliskość dzikiej przyrody, góry i aktywny wypoczynek.

Tekst: Violetta Tarnowska

valdresflye valdresflye2  valdresflye4

Fot.: Roman Drochomirecki

Pin It

Welcome :)

Rozum bez trwogi,
głowa pełna dumy,
wspólna praca dla doskonałości,
świat i serce bez barier.

Violetta Tarnowska

Pogotowie Komputerowe Szczecin

Dom kultury 13 Muz

Jak działamy?

IMG 0009 2016 05 22 16 42 19 UTCBierzemy udział w szkoleniach i konferencjach.

IMG 0036a 2016 05 22 16 42 19 UTCBierzemy udział w konkursach i wygrywamy nagrody.

IMG 4452 2Bierzemy udział w spotkaniach z wybitnymi postaciami kultury.

IMG 8499 2016 05 22 16 42 19 UTCBierzemy udział w wyprawach, wycieczkach i plenerach.

P1090207Bierzemy udział w bliskich spotkaniach z dziką przyrodą.

Podpisujemy umowy

Zawieramy umowy z partnerami

Nasze Stowarzyszenie „NORDIC CULTURE HOUSE” zajmuje się propagowaniem pięknej i ciekawej kultury skandynawskiej. W naszych przedsięwzięciach kierujemy się zasadą współpracy ze środowiskami i instytucjami, które podzielają nasze pasje i wzbogacają naszą ofertę programową.
Do współpracy z nami zapraszamy wciąż nowych Partnerów, zainteresowanych Skandynawią i mających do zaoferowania swój wkład w rozwój działalności Stowarzyszenia.
Nasza polityka współpracy z Partnerami opiera się na zawieraniu obustronnych umów.
Do tej pory możemy poszczycić się wspólnymi działaniami z wieloma Partnerami, zarówno ze Szczecina, jak i województwa.
Wspólnie życzymy sobie owocnej współpracy i razem dokładamy wszelkich starań, aby działać jak najlepiej na rzecz propagowania kultury skandynawskiej.

Podpisanie umowy z Domem Kultury 13 MUZ

IMG 6179

17 marca 2017 roku  podpisaliśmy umowę o stałej współpracy z Dyrekcją Domu Kultury 13 Muz w Szczecinie. Nasza współpraca zaczęła się dwa miesiące wcześniej, kiedy otrzymaliśmy od Dyrekcji tej zasłużonej, znanej i popularnej instytucji miłe zaproszenie do przygotowania razem przedsięwzięcia, jakim są DNI SKANDYNAWSKIE 2017. Wspólne działania zatem już trwają. Serdecznie zapraszamy do DOMU KULTURY 13 MUZ na oglądanie efektów naszej współpracy i udział w atrakcyjnych imprezach.

Podpisanie umowy z Uniwersytetem Szczecińskim

IMG 20151124 150528 2016 05 22 16 42 19 UTC 24.11.2015 roku podpisana została umowa o współpracy pomiędzy Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Szczecińskiego a Stowarzyszeniem Centrum Kultury   Skandynawskiej "NORDIC CULTURE HOUSE" .
Umowa dotyczy wzajemnego wsparcia inicjatyw obu stron, związanych z propagowaniem kultury skandynawskiej. Na zdjęciach: Dziekan Wydziału Filologicznego- prof. zw. dr hab. Ewa Komorowska, Prezes Stowarzyszenia mgr Violetta Tarnawska, Wiceprezes Stowarzyszenia mgr Irina Policastro.

Podpisanie umowy z gospodarstwem agroturystycznym "RAJ"

IMG 1312Do wspaniałego grona naszych partnerów dołączyli Państwo Halina i Henryk Hancewiczowie. Niedawno podpisaliśmy z Gospodarzami "RAJU" umowę o wzajemnej współpracy.

W Gospodarstwie Agroturystycznym "RAJ" we Włodkowicach będziemy wspólnie realizowali imprezy rekreacyjne oraz polsko-skandynawskie zajęcia warsztatowe.Tym samym wesprzemy polsko-skandynawską wymianę kulturalną. Mała wies, piękne miejsce i mili właściciele- to wspaniałe warunki zarówno do odpoczynku, jak i pracy twórczej.

Podpisanie porozumienia o współpracy ZCEMIP - NCH

30 listopada 2015 r. podpisaliśmy oficjalne porozumienie o współpracy pomiędzy Zachodniopomorskim Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej a naszym Stowarzyszeniem. Na zdjęciu Pani Dyrektor ZCEMiP - Elżbieta Moskal i Prezes NCH - Violetta Tarnowska.

Nasze partnerstwo w działaniu na rzecz rozwoju kultury skandynawskiej rozpoczęło się tak naprawdę już 2 lata temu. Wiele już razem zrobiliśmy wcześniej, co można zobaczyć w naszej GALERII. Wspólnie działamy dalej :)

Korespondenci zagraniczni

Weronika

weronikaWeronika Pacholczak - Publicystka, korespondentka NCH w Skandynawii, fotograf i reporterka.

W naszym Stowarzyszeniu na rzecz utrwalania i dokumentowania kultury skandynawskiej pracuje kilku fotografów, którzy wytrwale przemierzają kraje Północy w poszukiwaniu najpiękniejszych miejsc, wyjątkowych ludzi, ciekawych wydarzeń, urzekających widoków.

NASZE SPOTKANIA

14811 2016 01 09 01 08 48 UTCsmDSC 7029 2015 12 02 00 47 03 UTC

Spotykamy się w naszej paczce na zebraniach roboczych, warsztatowych, kameralnych i uroczystych.

Pracujemy nad projektami, obmyślamy organizację imprez, dzielimy zadania. Dzielimy się pomysłami i budujemy harmonogramy wydarzeń.

Fiske, fiske

Uczyliśmy się łowić ryby w Norwegii, na Morzu Północnym i na szwedzkich jeziorach w Västra Götaland. Z brzegu i z łódki. Na różne przynęty. Z różnym skutkiem, choć nie było tak źle :) Jedno jest pewne - będziemy dalej doskonalić nasze wędkarskie umiejętności i poznawać tajniki sztuki wędkowania w pięknej Skandynawii.